"...az éjszaka, a neonfények meg a lányok" - AKC Misi interjú

Vellinger Mihály művésznevén AKC Misi, húszéves feltörekvő a magyar trap szcénában.

fotó: Gubicza Milán (@lil_mylan)

Vellinger Mihály művésznevén AKC Misi, húszéves feltörekvő a magyar trap szcénában. Dalai rap és pop között ingadoznak. Misit a tizenharmadik alkalommal megrendezett On The Low bulin kaptam el pár kérdésre, hogy jobban megismerhessük. Augusztusban jelenik meg az első nagylemeze a NEON, erről is fagattam.

 

- Mielőtt még elkezdenénk, mit ajánlasz a háttérbe a cikk olvasásakor?

Háttérzajként Travis Scott "Rodeo" című albumját ajánlanám.

- Ha be kéne mutatnod magad pár mondatban, hogy tennéd?

AKC Misi vagyok zenélek egy jó pár éve, most kezdtek el úgy hallgatni az emberek. Megihlett az éjszaka, a neonfények meg a lányok és erről csinálok zenéket.

- Melyik az első dalod amit bemutatkozáskor megmutatnál?

A közelgő albumomról a NEON-ról bármit de egyébként arról is konkrétabban "Az Égen" –t mert úgy gondolom, hogy az egy világszínvonalú zene, teljesen jó.

- Hátránynak érzed-e, hogy Ócsán élsz zenei karriered szempontjából?

Egészen addig hátránynak éreztem, hogy Ócsán élek ameddig el nem kezdtem mozogni olyan körökben ahol vannak más előadók, más producerek. Ócsa nincs annyira messze Budapesttől szóval egy óra alatt bent lehet lenni a város szívében és bárkivel találkozhatok. Az ibbigang-el is heti szinten lógunk együtt, meg hogyha a társszervezőmmel Szebával (Lassú Isten) kell találkoznom azt is meg tudjuk oldani.

- Több kisebb albumot is kiadtál régebben, mi az amit a 2019-es Misi inkább máshogy csinált volna?

Az az igazság, hogy a 2019-es Misi sokat fejlődött a 2018-as Misihez képest. Így lényegében mindent másképp csinálnék. Konkrétabban két dologban változtatnék, az egyik a keverés amit már sokkal jobban ismerek szóval sokkan jobban szólnának a 2018-as cuccaim. A másik pedig, hogy tennék bele több énekelgetést mert az kell az embereknek.

- Augusztus harmadikán jelenik meg debütáló nagyalbumod (a NEON) de még csak az undergroundban vagy ismert. Nem gondolod, hogy várnod kéne amíg híresebb leszel? Vagy ez lesz az áttörés?

Nem mondom, hogy ez lesz az áttörés de reménykedem. Ahogy abban is, hogy mínél nagyobb sikeret el fog érni. Várni nem szeretnék vele mert ez most a jelenlegi énem.

- Melyik számodra a legfontosabb dal az albumon?

Nem is legfontosabb, de az egyik kedvenc zeném az utolsó track ami "Okay Cool :-)" címre hallgat. Glxy csinálta a beatet és úgy gondolom, hogy az egy tökéletes lezárása az albumnak. Egy lightos zene semmi extra nem lesz benne, csak rappelgetek mindenféle dologról. Az emberek picit nyugodjanak le mert elég sok ilyen, nem is depressziósnak mondanám de azért kapnak az én mindenféle énemből és az "Okay Cool :-)" egy jó lezárás, hogy visszatérjenek a valóvilágba.

fotó: Gecse Norbert (@splash_xoxo_)

- Melyik az a dal amelyik szerinted a legnagyobbat fog menni?

A "Víz" című dalom fog a legnagyobbat menni szerintem, többek közt azért mert az ország egyik legjobb előadója, legjobb rappere Figura a közremüködő. Úgy gondolom mindketten hoztunk egy jó szintet egy kellemes befogadható alapra egy kellemes befogadható refrénnel. Mindketten hoztuk a sajátos stílusunk, úgy gondolom ez tetszeni fog az embereknek.

- Van olyan előadó akit szerettél volna a NEON-ra közremüködőként de nem sikerült?

Hála istennek nincs. Baba Azizzal szerettem volna egy közös dalt de nem jött össze mert nem tetszett neki annyira a zene amit küldtem. Szeretem nagyon a zenéit, a szövegvilágát és az énekdalamait szóval remélem, hogy a közeljövőben összejön a közös munka.

- Mi jön a NEON után?

Remélem minden jó lesz, én kiirtam magamból mindent. Jön egy kislemezem a NEON után 2020 februárjában, címe még nincsen de van róla egy pár demó már. Az az album lényegében a NEON befejezése lesz, de más hangulat.

Ne feledjétek augusztus harmadikán NEON, addig is hallgassátok meg Misi eddigi zenéit.